Westside

Please login or register.

Login with username, password and session length
Advanced search  

News:

Nu kan du välja språk i Westside - engelska/svenska!

Author Topic: Karlsson Anders Josef Långgård  (Read 3684 times)

Anders Hedgren

• Ny
  • *
Karlsson Anders Josef Långgård
« on: november 17, 2009, 11:11:15 pm »

Hej! jag söker efter släktingar i Österbotten. Min mormors far heter Karlsson Anders Josef Långgård från Kalax by i Närpes församling. Född 1865.
Min mormors mor heter Anna Greta (Margreta) Josefsdotter Löfgren från Harrström i Korsnäs kapellförsamling.Född 1850. Textet är hämtad från giftemålsanteckningen i Idenors församling (Hudiksvall) 1888. senare samma år föds tvillingarna Karl August och Johan Alfred. Två år senare 1890 föds min mormor Hilda Augusta. Ytterligare två år senare (1892)en dotter:Anna Elsa. Det intressanta är att de kommer till Hudiksvall och alla barnen föds där. sedan åker de tillbaka till Österbotten.

Det framgår av anteckningarna i Kyrkböckerna att lysningsattest har utfärdats i 23 oktober 1887 av kapellanen Forsman i Korsnäs. Vigselattest avsänt till pastorsämbetet i Korsnäs 10 april 1888.

Det framgår också att Anders Josef har syskon. Broder:Karl Erik Karlsson och syster Emma Karlsdotter alla från Kalax i Närpes.
Brudens syster Sofie Josefsdotter Löfgren och hennes man Gabriel Gabrielsson båda från Harrström i Korsnäs Kapellförsamling.
Jag är verkligen glad över att ha hittat dessa personer, eftersom jag letat efter mina Österbottniska anor i närmare 20 år.
Jag söker därför efter namnuppgifter på släktingar och vore därför mycket glad om någon kan hjälpa mig med detta.

Vänligen
Anders Hedgren

Min Epost: anders@hedgren.se

Henrik Mangs

• Gamyl
    • Henrik Mangs Hemsida
Re: Karlsson Anders Josef Långgård
« Reply #1 on: november 18, 2009, 08:46:18 am »

Hej.
Kolla i dessa husförhörslängder. Här ett uppslag där det finnes en person som passar men årtalet är inte samma.
http://83.150.87.40/sshy/kirjat/Kirkonkirjat/narpio/rippikirja_1860-1866_uk229/295.htm
MVH
Henrik Mangs