Hej! jag söker efter släktingar i Österbotten. Min mormors far heter Karlsson Anders Josef Långgård från Kalax by i Närpes församling. Född 1865.
Min mormors mor heter Anna Greta (Margreta) Josefsdotter Löfgren från Harrström i Korsnäs kapellförsamling.Född 1850. Textet är hämtad från giftemålsanteckningen i Idenors församling (Hudiksvall) 1888. senare samma år föds tvillingarna Karl August och Johan Alfred. Två år senare 1890 föds min mormor Hilda Augusta. Ytterligare två år senare (1892)en dotter:Anna Elsa. Det intressanta är att de kommer till Hudiksvall och alla barnen föds där. sedan åker de tillbaka till Österbotten.
Det framgår av anteckningarna i Kyrkböckerna att lysningsattest har utfärdats i 23 oktober 1887 av kapellanen Forsman i Korsnäs. Vigselattest avsänt till pastorsämbetet i Korsnäs 10 april 1888.
Det framgår också att Anders Josef har syskon. Broder:Karl Erik Karlsson och syster Emma Karlsdotter alla från Kalax i Närpes.
Brudens syster Sofie Josefsdotter Löfgren och hennes man Gabriel Gabrielsson båda från Harrström i Korsnäs Kapellförsamling.
Jag är verkligen glad över att ha hittat dessa personer, eftersom jag letat efter mina Österbottniska anor i närmare 20 år.
Jag söker därför efter namnuppgifter på släktingar och vore därför mycket glad om någon kan hjälpa mig med detta.
Vänligen
Anders Hedgren
Min Epost: anders@hedgren.se