Westside

Please login or register.

Login with username, password and session length
Advanced search  

News:

Nu kan du välja språk i Westside - engelska/svenska!

Author Topic: Koskö släkt Burman-Beijar-Sundvik från Koskö/Kvevlax och Karperö/Korsholm  (Read 391 times)

Siv Lövgren

• Ny
  • *

Hej alla duktiga släktforskare! Jag har några grenar i mitt släktträd som kommer från Koskö, Kvevlax (och som senare hamnade i Korsnäs). Nu försöker jag hitta om mina anor i Koskö även har några trådar till den släkt i Koskö som senare tog namnet Sundvik.

Mina äldsta kända i Koskö: Isak Eriksson Lustig, 1722-1777, o hh Anna Mattsdotter Burman, 1724-1774; deras son Isak Isaksson Burman, 1757-1812, och hans hustru Anna Markusdotter Beijar, 1754-xxx, deras dotter Anna Isaksdotter Burman, 1777-1812 och deras son Isak Isaksson Burman, 1779-xxx.

Den andra släktens äldsta kända: Emanuel Simonsson Nygård Beijar, 1786- 1849, och hh Anna Abrahamsdotter Nygård, 1806-1889. Ett av deras 10 barn, Emanuel Emanuelsson Nygård Beijar Sundvik, 1831-1869 och hh Ulrika Mickelsdotter, 1828-1905. Familjen flyttade ut från Koskö till Karperö, Korsholm omkring 1831

Jag har sett att någon/några av familjen Isaksson deltagit vid den andra familjens dop. Men jag har svårt att följa personerna.

Tyvärr finns inte Korsholms kyrkoarkiv digitaliserat så jag kan inte heller gå "baklänges" i sökandet.
Siv  :D

Siv Lövgren

• Ny
  • *

Fortsättning på mitt inlägg:
Jag hittade en utredning på Geni, Sundvik website, och har försökt lägga in dessa personer i min databas. Än så länge ingen träff på mina anor.