Westside Indexsida
Gamla Westside
Old Westside
December 17, 2017, 02:00:07 AM *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News: Nu kan du välja språk i Westside - engelska/svenska!

Home   Help Search Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Hjälp att komma igång!  (Read 199 times)
angarora
Ny
*

« on: October 10, 2017, 12:38:40 AM »

Söker min farfars far Paul Rudolf Gabrielsson född i Finland på okänd ort den 12/9 1902, han avled i Fagersta Sverige 25/10 1976.  Tror släkten kommer från någon ort öster om Helsingfors, har hört namnen Sibbo, Grankulla och Espo men hittar ingen Gabrielsson i dessa orters kyrkböcker så har nu helst slut på ledtrådar! Nån som kan hjälpa mig att hitta hans födelseort i Finland?
Kuhlberg
Flitig
**

« Reply #1 on: October 10, 2017, 03:35:48 PM »

Söker min farfars far Paul Rudolf Gabrielsson född i Finland på okänd ort den 12/9 1902, han avled i Fagersta Sverige 25/10 1976.  Tror släkten kommer från någon ort öster om Helsingfors, har hört namnen Sibbo, Grankulla och Espo men hittar ingen Gabrielsson i dessa orters kyrkböcker så har nu helst slut på ledtrådar! Nån som kan hjälpa mig att hitta hans födelseort i Finland?

Hej!

Om ledtrådarna tagit slut återstår nog ingenting annat än att söka med en bulldoggs ihärdighet i församlingarnas arkiv... Borgå, Pernå, Strömfors för att nu nämna några. Eftersom du söker efter en person som är född i början av 1900-talet borde det vara möjligt att finna honom i det material som Finlands Släkthistoriska Förening publicerat på sina sidor avsedda för medlemmar. Du hittar dessa sidor här: http://www.sukuhistoria.fi/sshy/index_sve.htm. Sidorna är svenskspråkiga och tvåspråkiga församlingars/orters bägge namn är nämnda. Efter det du har anslutit dig som medlem i föreningen får du dig tillsänt ett lösenord med hjälp av vilket du kan logga in på medlemssidorna och inleda sökandet. Lycka till!

Hälsningar
Göran Kuhlberg
Pages: [1]
  Print  

Jump to: