Westside

Please login or register.

Login with username, password and session length
Advanced search  

News:

Nu kan du välja språk i Westside - engelska/svenska!

Author Topic: Geneanet  (Read 3247 times)

Släktforskare

• Ny
  • *
Geneanet
« on: Oktober 18, 2016, 01:32:47 pm »

Är det någon som har erfarenhet av Geneanet? Är ny inom släktforskning och har svårt att orientera mig bland alla forum som finns.

Öllegård

• Flitig
  • **
Re: Geneanet
« Reply #1 on: November 04, 2016, 02:11:39 am »

Jag vet inget om just Geneanet. Men jag tycker också det är svårt att orientera mig. Har varit inne på MyHeritage, men där är det begränsat hur många personer man får ha med i sitt släktträd om man inte betalar. Har inte riktigt lust att betala varje år (och vet knappt hur man betalar till USA). Jag bidrar ju redan med mitt släktträd.

Sedan har jag varit inne på mormonernas Family Search, som inte har någon begränsning av antalet. De kräver att man uppger Sources. Jag hade en lååång lista över mina källor. En dag var plötsligt alla mina källor borta. Det var inte jag som hade raderat dem. Nu tjatar sajten över min brist på källor. Orkar bara inte lägga upp allt igen.

Så var finns en bra plats att lägga upp sitt släktträd? Kanske på en egen hemsida, men det har jag ingen. År inte så bra på det här med internet och datorer.

Släktforskare

• Ny
  • *
Re: Geneanet
« Reply #2 on: November 06, 2016, 07:31:34 pm »

Tack för svaret. Jo det är som du säger, svårt att välja var man ska använda för sätt att dokumentera sina uppgifter.