Westside

Please login or register.

Login with username, password and session length
Advanced search  

News:

Nu kan du välja språk i Westside - engelska/svenska!

Author Topic: Mustasari sockn 1630-1780  (Read 8104 times)

Carp

• Ny
  • *
  • · NULLUM · EST · DUBIUM ·
Mustasari sockn 1630-1780
« on: September 22, 2013, 10:28:05 pm »

Såsom rubriken lyder; det är glest med källor på digitala Nationalarkivet för angivna tid och angivna område, varken fogdelängder eller mantal. Kyrkoböckerna täcker inte heller väldigt mycket utav dessa. Närmast är det Karperö som jag fokuserar på.

Vad säger ni, mina kolleger forskare? Har jag bara dåligt lokalsinne i Nationalarkivets digitala labyrint, eller? Vasa landsarkiv hänvisar mig till den digitala versionen, så den gränden verkar vara återvänd.
·   N U L L U M   ·   E S T   ·   D U B I U M   ·

MrG8

• Ny
  • *
Re: Mustasari sockn 1630-1780
« Reply #1 on: Oktober 27, 2014, 12:18:39 pm »

Såsom rubriken lyder; det är glest med källor på digitala Nationalarkivet för angivna tid och angivna område, varken fogdelängder eller mantal. Kyrkoböckerna täcker inte heller väldigt mycket utav dessa. Närmast är det Karperö som jag fokuserar på.

Vad säger ni, mina kolleger forskare? Har jag bara dåligt lokalsinne i Nationalarkivets digitala labyrint, eller? Vasa landsarkiv hänvisar mig till den digitala versionen, så den gränden verkar vara återvänd.

Håller med. Fick hjälp här att komma lite längre via skattelängder men jag skulle vilja ha kyrkböcker längre bak än 1777 !