Westside

Please login or register.

Login with username, password and session length
Advanced search  

News:

Nu kan du välja språk i Westside - engelska/svenska!

Author Topic: Risberg Erik  (Read 2545 times)

Tildamaria

• Ny
  • *
Risberg Erik
« on: mars 01, 2014, 08:03:19 pm »

Har kusiner i Sverige som undrar om deras fars ursprung. Han var född 7.2.1925 dog 18.8.1973 (kanske tillåtet att fråga även om han var född på 1900-talet?). Här är min kusins information: Jag har varit i kontakt med kusin Gunni och hon vet inte så mycket mer än vi. Farmor och farfar hette Henrika och August Österberg och var troligen från Malax eller Korsholm. Farmor dog i barnsäng när pappa föddes 1925, och farfar dog troligen 7 eller 8 år senare i Vasa. De dog unga båda två, farfar var snickare och spelade fiol. Mina fastrar hette Rut som dog i hjärnblödning 1975 och Greta som dog i cancer 1993. Rut var född 1917 tror jag och Greta var född 1920. De hade även en syster till som var äldre och som dog i cancer mycket ung hon hette Ragnhild. Farmor och farfar måste ha varit födda på 1890 talet någon gång. Pappas moster alltså farmors syster adopterade pappa, hon hette Karolina Risberg och hennes man hette Matti. Karolina kallades för Lina och dog i mitten på 50-talet. Vet inte om du kommer vidare med detta?
Finns det någon som vet mera om pappans föräldrar?
Tack för hjälpen på förhand .